Vips – så kom sommeren!

Kalde norske kropper blir like satt ut hver gang målestokken tipper over 25 grader. Svetten renner, og det er umulig å holde seg innendørs.

Jeg hadde lyst til å ta noen klassiske sommerbilder i det flotte solskinnet, og spurte Veronika og Sandra om de hadde en sommerkjole i klesskapet – og Tenk det hadde de🙂 Vi fant en fin eng i Stokke, åpent landskap med masse grønt gress og gule blomster.

Objektivet ble den kjære 50mm nok en gang, og med blender på mellom f 1.8 og 2.8, endte lukkertiden helt opp mot 1/6400 sekund. På disse bildene er solen sakte begynt å senke seg, så den har ikke sin fulle styrke, men allikvel sterk nok til at modellene ikke kan stå med øynene mot solen. Med blits på kameraet ( innstilt på highspeed),  fyller jeg inn lys på modellene mens de har solen i ryggen eller inn fra siden. I dette tilfellet brukte jeg også en reflektorskjerm på noen av bildene for å lyse opp skygger ytterligere. Det er slettes ikke vanskelig, og resultatet kanskje ikke så fryktelig nyskapende, men personlig går jeg aldri lei av slike friske sommerbilder🙂

Håper du liker bildene – og ha en flott Foto-Sommer!

~ av Jørgen A.Kamfjord den mai 28, 2012.

2 kommentar to “Vips – så kom sommeren!”

  1. Må bare si at du er virkelig fantastisk flink til å ta bilder! Elsker spesielt bildene av spedbarnet og moren. Nydelig! Keep on going!

  2. Så snill du er Denise, nå ble jeg glad🙂 Jeg lover å «keep on going», håper jeg kan gi deg flere fine bilder å se på!😉

Legg igjen en kommentar

 
